مقاله :: تاریخچه بازی سایلنت هیل - قسمت دوم - بخش دو
درخواست های ارتباط
جستجو
    لیست دوستان من
    صندوق پیام
    همه را دیدم
    • در حال دریافت لیست پیام ها
    صندوق پیام
    رویدادها
    همه را دیدم
    • در حال دریافت لیست رویدادها
    همه رویدادهای من
    تخفیف های وب سایت
    همه تخفیف ها

    عضویت در

    کانال تلگرام

    توسینسو

    اطلاعات مطلب
      مدرس/نویسنده
      پویان عارف پور
      امتیاز: 165017
      رتبه:4
      538
      138
      25
      1003
      پویان عارف پور ، از بنیانگذاران وبسایت توسینسو ، مهندس الکترونیک ، گرافیست و نقاش حرفه ای ، سابقه برگزاری چندین نمایشگاه طراحی و نقاشی و شرکت در حراجیهای آثار هنری در خارج از کشور ، دارای مدرک MCSE از شرکت مایکروسافت ، تخصص در حوزه Photoshop ، After Effects ، Corel ، Premiere دارای مدرک Security از مایکروسافت ، مدرس دوره CSCU , ICDL. سرپرست اسبق واحد انفورماتیک مرکز بهداشت جنوب تهران ، سرگروه تیم مهندسی آی تی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، مدرس کسب درآمد اینترنتی در آریاگسترنت ، مدرس دوره Network+ در دانشگاه علوم پزشکی تهران ، دارنده مدرک بازارهای مالی Forex از موسسه Emoney. پروفایل کاربر

      ویدیوهای پیشنهادی

      تاریخچه بازی سایلنت هیل - قسمت دوم - بخش دو

      تاریخ 6 ماه قبل
      نظرات 0
      بازدیدها 54
      • پایانهای سایلنت هیل 2
      • پایانهای این نسخه خیلی حساب شده تر از نسخه قبلی است. برای مثال در یکی از پایانها بعد از شکست غول آخر بازی ، جیمز را می بینیم که در کنار بستر مری نشسته و بسیار غمگین و پشیمان بنظر می رسد و از مری می خواهد او را ببخشد . مری او را می بخشد و بعد دار فانی را ودا می گوید که خب البته این بار می دانیم بیشتر حالت معنوی دارد چون مری قبلا مرده بود و جیمز به همراه لورا از سایلنت هیل می رود.
      پایانهای سایلنت هیل 2

      برای اینکه این پایان برایتان رخ بدهد باید به هر شکل از مرگ جیمز جلوگیری کنید و همیشه جانش را سریع پر کنید و به این ترتیب گیمر نشان می دهد برای جانش ارزش قائل است . جالبتر اینکه هیچ توجهی به ماریا نباید بکنید برای مال در بیمارستان پیش ماریا بر نگردید و بگذارید لولو بخوردش ، در بازی معطل او نشوید و به این ترتیب بازیکن نشان می دهد فقط به زنش علاقه دارد و به دنبال اوست و در این راه به هچ زن دیگری توجه ندارد. در این بین باید به هرچیزی که مربوط به مری است زیاد توجه کنید مثلا نامه هایش را بخوانید ، عکسش را دوباره نگاه کنید. از همه اینها جالبتر ، نکته خیلی حساسی که باید رعایت کنید این است که پیش از نبرد با غول آخر بازی در راهرویی راه می روید که صدای مری را می شنوید ، دیالوگش طولانی است ولی اگر از در خارج شوید قطع می شود و برای این پایان نباید این کار را بکنید و باید صبر کنید تا حرفهای مری تمام شود و نشان دهید چقدر مری برایتان اهمیت دارد. من به شخصه بازی ای که به چنین نکاتی دقت داشته باشد دیگر ندیده ام.
      • اگر در حالت قبل بجای بی توجهی به ماریا ، به او توجه نشان دهید ، در پایان بازی ، مری شما را نمی بخشد (کور که نبوده دیده همش با ماریا می چرخیدین! هیز!) و شما به پارک بر می گردید، جایی که ماریا زنده و منتظر شماست. جیمز به ماریا می گوید که با از سایلنت هیل برود و ماریا قبول می کند. وقتی به ماشین می رسند ماریا سرفه می کند و جیمز به او می گوید "بهتره یه فکری برای سرفه هات بکنی" و این جمله خیلی معنی داری است زیرا ما می دانیم که جیمز چرا مری را کشت " مری بیمار بود و زیاد هم سرفه می کرد".
      کاملترین تاریخچه بازی سایلنت هیل 2 بازی ترسناک

      • یک پایان غمگین هم برای این بازی وجود دارد که در آن بعد از مردن مری ، جیمز او را به ماشین می برد و بعد صدای ماشین را می شنوید که داخل دره می رود و صدای جیمز را می شنوید که می گوید "حالا میتونیم باهم باشیم."
      برای رسیدن به این پایان باید بگذارید جیمز زجر بکشد یعنی تا جای ممکن جانش را کم نگه دارید و به نشانه های مری توجه کنید یعنی به عکس و نامه هایش. بجز اینکه باید بگذارید آن دیالوگ آخر کامل شنیده شود ، در کتابخانه هم صدای گفتگوی جیمز و دکتر درمان کننده مری را باید کامل گوش بدید.
      پایان تلخ پایان غم انگیز

      • اینها پایانهای اصلی بازی بود ولی پایانهای دیگری هم هست مثلا در یکی از اونها متوجه می شوید راهی هست که می توانید مری را زنده کنید و باید مری را با قایق به سمت دیگر دریاچه ببرید و برای این کار موادی را جمع آوری کنید . در این پایان شما جیمز را می بینید که جسد مری را در قایق گذاشته و به کلیسایی در سوی دیگر دریاچه می رود. این موضوع را در سایلنت هیل یک دیده اید و شیشه سفیدی که در سناریوی ماریا برای احیای دختر آن مرد صحبتش شد ... کمی پایان مبهمی هست.
      بازی مه ترسناک بزای ترسناک سایلنت هیل 2

      • پایان مسخره : مثل داستان آدم ربایی فضاییها در سایلنت هیل یک ، در این نسخه هم شما در طی بازی کلیدی را پیدا می کنید که به کلید خانه سگ شهرت دارد چون آن را در سقف لانه یک سگ می توان پیدا کرد که در خیابان است و یک دری را می یابید که با آن باز می شود و در آن سگی را می بینید که در جایی شبیه اتاق فرمان نشسته و متوجه می شوید هرچه در این شهر دیدید او کارگردانی کرده ! بعد در دیدن اسامی پایان بازی موسیقی مسخره ای با صدای واق واق سگ شنیده می شود ولی متوجه می شوید حین نمایش عکس ادی صدای سگ از واق واق و آواز به تهدید تبدیل می شود و میشه حدس زد چرا "چون می دانیم که ادی به یک سگ شلیک کرده بود."
      پایان مسخره بازی تاریخ کامل بازی سایلنت هیل نکاتی که راجع به بازی سایلنت هیل باید بدانید نمی دانید

      • پایان فضاییها : در این نسخه هم پایان فضاییها هست ! باید سنگ آبی رنگی را پیدا کنید و آن را در جاهای مشخصی فعال کنید (یادم نیست کجاها) و در این صورت در انتهای بازی دوباره فضاییها می آیند و حتی هری را که در نسخه یک این بازی ربوده بودند را هم می بینید.
      آدم ربایی فضاییها بیگانگان در بازی ترسناک

      خب این نسخه از دید گرافیک به لطف پلی استیشن 2 خیلی بهتر بود ولی گیم پلی تفاوت خاصی نکرده بود البته داستان جذابی داشت و نسبت به بازیهای شاخ آن زمان مثل جی تی ای و مکس پِین حرفهایی برای گفتن داشت و البته شاید مقایسه اینها خیلی معقول نیست چون ژآنر آنها فرق داشت ولی میخوام بگم بخصوص از حیث گرافیک در زمان خودش خیلی غول بود برای مثال در مکس پین صورت کاراکترش یک تکسچر بود که چسبیده بود به مدل سه بعدی ولی در سایلنت هیل صورت کاراکترها زنده بود و جالب است بدانید در آن زمان امکاناتی مثل تشخیص چهره مانند استودیوهای امروزی نبود و سازندگان بازی برای بازسازی حالتهای صورت کاراکترها مدتها جلوی آینه چهره خودشان را به حالتهای مد نظر تغیر می دادند تا تغیر پوست و ماهیچه ها را بررسی و مدلها را بر اساس آن طراحی کنند.
      نکته جالب توجه دیگر در خصوص بازی این هست که اگرچه هردو نسخه در یک شهر رخ داده ولی به ندرت صحنه تکراری می بینید زیرا هری در قیمت شمالی سایلنت هیل به دنبال دخترش می گشت ولی ماجرای جیمز در جنوب شهر دنبال می شد.
      درخصوص طراحی هیولاهای این نسخه هم خیلی تفکر پشت هر هیولا نهفته بوده. برای مثال اولین هیولایی که می بینید بر اساس آشفتگی جیمز طراحی شده . او شمایل انسانی دارد ولی وقتی آن را می بینید می فهمید چیزهایی شر جایش نیست . دستانش بسته هست و وقتی آسیب می بیند به سرعت حرکت می کند و سروصدایی ایجاد می کند که همانطور که در بازی می فهمیم ، جیمز به سروصدا حساس هست . این کاراکتر را مثال زدم چون طراحش آقای "ماساهیرو عیتو" که کارگردان هنری و طراح هیولاها بود می گفت در فکر طراحی چنین هیولایی بود که همان موقع دوست یکی از همکارانش به شرکت آمد و لباسش جیب روی شکم داشت و این آقا کلاه هودی اش را هم روی سرش کشیده بود و همان لحظه الهام طراحی این هیولا شد !
      طراحی کاراکتر ترسناک وحشتناک بازی

      معروفترین هیولای این بازی همان کله هرمی هست که می توان گفت نقش جلاد جیمز را دارد و سایلنت هیل او را برای مجازات کردن جیمز آورده و او با کشتن ماریا جلوی چشمان جیمز و دنبال کردن جیمز بصورت فیزیکی و ذهنی جیمز را مجازات می کند تا در نزدیک به انتهای بازی که دیگر جیمز به گناهش پی برده و منظور حضور کله هرمی را فهمیده دیگر نیازی با او نیست و می بینیم که دو کله هرمی در انتهای نبرد مثل گذشته نمیمیرند ولی چون نیازی دیگر به آنها نیست خودشان خودکشی می کنند یادتان هست که جیمز در این صحنه می گوید "من حقیقت را می دانم ... حالا وقتشه که اینو تموم کنیم (شاید ترجمه روان فارسیش این باشه که حالا وقتشه که این قائله رو ختم کنیم)".
      صداگذاری این نسخه هم فراتر از سایر بازیها بود و بد نیست بدانید فقط بیش از صد نمونه صدای پا ضبط شده بود.
      • یک نکته خیلی خیلی مهم و ظریف در این بازی وجود داشت که خیلی ها به آن دقت نکردند آن هم نامه ای بود که ابتدای بازی ، جیمز از مری دریافت کرده بود. این نامه چطور به دست جیمز رسیده بود. الان بهتان ثابت می کنم که این نامه در ذهن جیمز بوده و وجود نداشته زیرا اگر در روند بازی دقت کنید هرچه جلوتر می روید و حقیقت آشکارتر می شود متنهای کمتری از مری می بینید و زمانی که جیمز متوجه می شود خودش مری را کشته و جنایتش به خودش ثابت می شود "نامه هایی که همراه داشتید غیب می شوند"
      مثل نکته دیگری که خیلی ها دقت نکردند و آن هم اینکه شما در بازی می بینید که هتل آتش گرفته ولی وقتی به دیدن مری می روید هتل سالم است و وقتی از پیش مری بر می گردید هتل سوخته را می بینید.
      در نهایت شما نامه ای از مری دریافت می کنید حتی اگر پایان همراه با ماریا را داشته باشید و در آن نامه مری متن عاطفی ای را نوشته و در پایان آن صدای گریانش را می شنوید و باید بدانید هنرپیشه ای که متن نامه را می خواند هم در پایان نامه واقعا داشت گریه می کرد.
      حالا متوجه شدید چرا سایلنت هیل یک شاهکار هست ؟
      شک دار بازی ای با اینهمه جزئیات و تفکر در ورای اون به این زودیها ببینیم ولی امیدوارم ساخته شود.
      تمام اینهایی که گفتم چیزهایی بود که از بازی فهمیدم و پیدا کرد و بی شک خیلی نکات دیگر هم هست که به چشم من نیامد ولی در بازی بود .


      ردیفعنوان
      1تاریخچه بازی سایلنت هیل - قسمت اول - بخش یک
      2تاریخچه بازی سایلنت هیل - قسمت اول - بخش دو
      3تاریخچه بازی سایلنت هیل - قسمت دوم - بخش یک
      4تاریخچه بازی سایلنت هیل - قسمت دوم - بخش دو
      دورهمجموعه کل دوره
      مطالب مرتبط

      در حال دریافت اطلاعات

      نظرات
      هیچ نظری ارسال نشده است

        برای ارسال نظر ابتدا به سایت وارد شوید