کژوال گیمر و هاردکور گیمر چیست؟ | بررسی و مقایسه کژوال گیمر و هاردکور گیمر

2021-12-27T22:44:00Z موضوع بازی تفریح سرگرمی زمان مطالعه 2 دقیقهدرجه کیفی A

کژوال گیمر و هاردکور گیمر چیست؟ | بررسی و مقایسه کژوال گیمر و هاردکور گیمر

این روزها، صنعت گیمینگ همه گیر شده است و افراد کمی هستند که با اصطلاحاتی مثل گیم و گیمر و... آشنا نباشند.

حال، در این مقاله میخواهیم دو نوع گیمرها، یعنی هاردکور و کژوال را بررسی و مقایسه کنیم.

Casual Gamer

کژوال گیمر اصطلاحی است که برای توصیف نوعی از بازیکنان بازی ویدیویی که زمان و علاقه خود را در بازی کردن محدود می‌کند، و در مقایسه با یک بازیکن هاردکور محدود است. به راحتی می‌تواند از افرادی باشد که توجهی بیش از یک علاقه گذرا به بازی‌های ویدئویی نشان می‌دهند. به همین دلیل، بازی‌هایی که سعی می‌کنند بازیکنان کژوال را جذب خود کنند، برای قوانین ساده و سادگی بازی تلاش می‌کنند، و هدف آنها، ارائه یک تجربه کوتاه و نمایشی است که افراد از هر گروه سنی یا سطح مهارتی بتوانند از آن لذت ببرند. کژوال گیمرها چون بازیکنان عادی هستند، معمولا سیستم هایی متوسط یا رو به پایین دارند. جمعیت کژوال گیمرها سن بیشتری دارند و 74 درصد آنها را دختران و خانم ها تشکیل میدهند.

Hardcore Gamer

هاردکور گیمر بطور گستره برای توصیف طیفی از گیمرها استفاده میشود. در حال حاضر تعریفی برای این اصطلاح، که همه به اتفاق آرا آن را قبول داشته باشند، موجود نیست. برخی از این نوع گیمرها را به عنوان کسانی توصیف می‌کنند که اوقات خود را تا حد زیادی به بازی کردن بازی‌های ویدیویی اختصاص میدهند. این نوع از گیمرها ترجیح می‌دهند که زمان و تمرکز خود را، صرف تمرین و پیشرفت در بازی بکنند، درست برخلاف یک کژوال گیمر.

بسیاری از گیمرهای هاردکور به تسلط بر قوانین بازی و استفاده از آنها افتخار می‌کنند، اگرچه این یک مسئله جدی نیست. این افراد دارای عقیده ای متفاوت نسبت به خودشان اند. عقیده متناقض این است که زمان سپری‌شده در بازی‌ها چندان زیاد نیست، همانطور که یک کژول گیمر می‌تواند صدها ساعت را بدون اینکه بر روی بازی‌ها تسلط داشته باشد، به بازی کردن سپری کند.

رقابت یکی دیگر از ویژگی‌های تعیین‌کننده بازیکنان سرسخت است که اغلب در تورنومنت ها، لیگ‌ها، بازی های رنک یا بازی های کاستوم شرکت می‌کنند. در این حالت، گیمرها حرفه‌ای و پرو می‌توانند به عنوان مثالی برای هاردکور گیمر باشند.

برای فرق بین انواع گیمرهای هاردکور با چنین چیزهایی مانند زمان بازی، مقدار پول صرف‌شده در بازی،مهارت، سبک بازی، یا حتی نوع تجهیزات کامپیوتر یا کنسول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گاهی اوقات این تفاوت به سطح مهارت بازیکن بستگی دارد که با زمان صرف شده در بازی متفاوت است. این تعریف ماجرا را کمی سخت میکند، چرا که برخی از بازیکنان در اکثر بازی ها خوب بازی می‌کنند، در حالی که بعضی از بازیکنان باید وقت زیادی را صرف بازی کنند، تا حرفه ای شوند.

از علایق هاردکور گیمرها میتوان به جمع‌آوری بازی‌ها و کنسول‌های بازی نادر، مجسمه‌های کلاسیک، و پوشاک بازی‌های ویدیویی اشاره کرد.

مطالب مشابه

بازی‌ها و رازهای مخفی گوگل
بازی‌ها و رازهای مخفی گوگل
Alternate Text Immortal
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 2 دقیقه
نحوه دانلود و نصب steam بر روی ویندوز و مک
نحوه دانلود و نصب steam بر روی ویندوز و مک
Alternate Text Immortal
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 1 دقیقه
5تا از بهترین بازی ‌های رایگان استیم
5تا از بهترین بازی ‌های رایگان استیم
Alternate Text Immortal
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 3 دقیقه
6تا از ترسناک‌ترین بازی‌ها که میتوانید تجربه کنید
6تا از ترسناک‌ترین بازی‌ها که میتوانید تجربه کنید
Alternate Text Immortal
موضوع بازی تفریح سرگرمی|زمان مطالعه 4 دقیقه